România se manelizează domnule Tucă? Ia ghici cum!

 

„Mişcarea de rezistenţă” de la JN - un nou Tucă-Show de prost gust

 

Asistăm astăzi la o tentativă a „Jurnalului Naţional” de însuşire frauduloasă a mişcărilor individuale sau colective de rezistenţă a intelectualilor din România faţă de degradarea morală a societăţii româneşti şi faţă de situaţia economică dezastruoasă a ţării. Sub diverse pretexte, având ca paravan „lupta culturală” sau atitudinea „patriotică” de salvare a „valorilor naţiei”, se ascunde în adânc o reclamă disimulată a sponsorilor trustului de presă „Intact” şi a managerilor lui de jurnale tipărite sau posturi de televiziune. Conducerea trustului, atât cea din faţă cât şi cea din umbră, duce o propagandă prin mijloace diverse cu scopul fie de a accede la ciolanul puterii politice sau a-l păstra pentru cei care-l au deja, fie de a-şi multiplica averea şi imaginea publică de neo-ciocoi cinstiţi, ajunşi sus „prin muncă asiduă”.

Astfel, ca în fabula lupului moralist, prin frauda morală numită pompos  „Mişcarea de rezistenţă”, se pretinde că poporului român i se dă „dreptul la luptă”. Vă închipuiţi cine „dă” şi cine „deţine” acest drept?  Tocmai mai marele „moralist” al naţiei, Marius Tucă! Ajuns leu la ferma animalelor prin tupeu şi partizanat politic, el îşi  propune pornirea luptei împotriva limbajului vulgar, adică ordinar, grosolan, josnic, mitocănesc, prin ce credeţi? Prin schimbarea vulgului obişnuit în obscen, promovând în paginile JN, un limbaj neruşinat, trivial, indecent şi chiar pornografic.

Nu numai că aflarea în fruntea „Mişcării de rezistenţă” a „Jurnalului Naţional” este compromisă din start de acest pseudo-jurnalist care habar n-are să scrie un editorial dar jurnalul lui devenit ciulamaua - pentru care plânge pe umerii politicienilor că nu-i dau ţâţă şi va sucomba - abundă în promovarea lui „Ba pe-a mă-ti!” şi lansarea, avansarea, înaintarea, ba chiar proslăvirea unor mahalagisme din cartierele bucureştene rău famate. Păcat de cei câţiva jurnalişti de meserie care se fac că nu bagă în seamă cum în paginile „Jurnalului Naţional”, zilnic  mofturile lui Caragiale devin „fiţe”, damele şi cucoanele lui Conu Iancu „piţipoance” iar şmecherii de cartier, ţiganii bişniţari ai lui Miron Paraschivescu „cocalari”. Sub pretextul „mişcării”, se iau interviuri şi se scriu articole de lansare a unor iluştri „rockeri”, falşi „folk-işti” sau „celebri” manelişti, textele acestora începând cu „băga-mi-aş” şi sfârşind cu ultimele achiziţii de frangleză ordinară, evident netradusă. Mai având şi privilegiul înserării în pagină a textului de-a dreptul pornografic în casete speciale, la vedere, vezi doamne, nu cumva să scape acele strofe necitite!

Care va să zică, moftangii sunt astăzi salvatorii culturii noastre naţionale! Nu mediile academice ale ţării, nu elita adevărată a naţiei şi nu relansări şi reînnoiri de vechi concepte cum ar fi „Semănătorul” contează în revenirea la normal a României noastre abulice ci „Mişcarea de rezistenţă” a unui taie frunză la câini de prin bălţile doljene ajuns golan de Bucureşti, apoi „analist” cu tupeu, pentru ca în final să fie cocoţat director fără cravată. Nu ne-ar deranja, mai sunt şi alţi maimuţoi directori de ziare dar tupeistul Marius Tucă mai are şi pretenţia de a fi buricul luptei pe care deja intelectualii adevăraţi ai „României profunde”, a „României tainice”, o duc tacit, ca în vremea lui Ceauşescu de mai mulţi ani. Fără ca „Gânditorul de la Caracal”, nici măcar „să se prindă”! Câtă cultură a adus el României împreună cu concitadinul lui, Dan Diaconescu - amândoi de pe uliţa unde „s-a răsturnat carul” în Caracal - s-a văzut şi se vede!

Cum poate pretinde Tucă directorul că face cultură şi promovează cartea românească când scoate la vedere pentru îndobitocirea românului bomba „Elodia”?  A prostit împreună cu caracaleanul de la OTV jumătate din România. S-a substituit organelor legale de cercetare penală publicând aiureala „Cioacă-Diabolic sau nevinovat”.

Mai nou, anul acesta, la concurenţă cu alte trusturi care adaugă colecţii de carte la abonament, JN-ul lui Tucă lansează şi vechitura „Enciclopedia britanică” cu date depăşite şi chiar eronate, ducând tinerimea în confuzii care-i fac rău şi dezvoltând la nivel naţional o cultură falsă despre patrimoniul nostru cultural.

Dacă citim în dicţionar la „Mânăstirea Tismana”, aflăm din „Britanica lui Tucă” că lăcaşul monahal se află „în comuna cu acelaşi nume (sic!), ştiindu-se bine că localitatea este oraş încă din aprilie 2004, după ce mai fusese oraş şi târg al „bănişorilor de Tismana” în secolul al XV-lea. Apoi, „Britanica din auzite” a lui Tucă se ia după legende, afirmând că „biserica iniţială, datând din 1375-1378, a fost construită din lemn de tisă”. Ori, cercetările arheologice din anii 1970 de la Mânăstirea Tismana, au dat prin probe ştiinţifice indubitabile verdictul clar: biserica actuală este aceea făcută din zid de Radu I Vodă (1377-1383) şi sfinţită în 1378. Aceea biserică din tisă, la care dicţionarul face trimitere, a existat cu două secole mai înainte, refăcută apoi de arhimandritul Nicodim, tot din tisă, după anul 1364, când Vlaicu Vodă (1364-1377) a înzestrat-o laolaltă cu Vodiţa cu diverse odoare.

Tot în „Britanica lui Tucă” aflăm că Brâncuşi „De la şapte ani a lucrat (sic!) ca păstor, având grijă mai întâi de turma familiei, apoi lucrând pentru alţii, în Munţii Carpaţi. Acesta a fost momentul când tânărul păstor a învăţat să lucreze în lemn... ş.a.m.d.”. Vai ce poveste frumoasă de adormit copiii! Păi Brancuşi pe la şapte ani, din cauza nuielelor la fund primite la şcoală fuge la oraş şi se face băiat de prăvălie, doar n-o fi fost prost să umble de mic, cioban prin Carpaţi. Revine la şcoala de la Boroşteni, apoi fuge iar de acasă, de astă dată la Craiova. Cu ajutorul unui negustor intră la Şcoala de Meserii şi acolo învaţă el sculptura nu la fundul oilor cum pretinde ruginitura de enciclopedie britanică, băgată pe gât românilor de „Jurnalul Naţional”.

Când vrei să demarezi o acţiune culturală de anvergură, o „Mişcare de rezistenţă” serioasă,  concepi un program şi o strategie, cu ţinte clare. Prevezi  termene şi anticipezi nişte rezultate ale proiectului, nu începi să-i înjuri pe toţi şi să te dai mare că ţi-a venit ideea lansării „Mişcării de rezistenţă”.

Dacă te uiţi în paginile JN ca să afli amănunte despre mişcarea de rezistenţă a lui Tucă, vezi nişte lamentări: că nu mai merge aşa, că nu mai ţine, că ai vrut să îndrepţi lucrurile prin Manifestul "Recurs la România" dar după patru ani constaţi că-i doare-n fund pe români de Manifestul tău.

Dar acum e altceva, ne zice marele gânditor caracalean:

„În loc de un manifest cultural, o mişcare de rezistenţă. Pentru că Recursul la România, transformat în acţiune, nu poate fi decât o Mişcare de Rezistenţă! O mişcare definită prin patriotism mândru, dar nu naţionalism îngust. O contraofensivă a victoriilor muncite şi a valorii confirmate de timp. A calităţii împotriva cantităţii. A excelenţei impotriva mediocrităţii. România manelizată domină, dar nu a câştigat. În numele valorilor adevărate, Jurnalul Naţional porneşte Mişcarea de rezistenţă.”

- Bine combate domnule! Ăsta-i bun de dipotat! Zicea jupânul Titircă Inimă Rea despre amorezatul Rică Venturiano în piesa de teatru „O noapte furtunoasă” de I. L. Caragiale.

Păi cam asta-i şi intenţia lui Musiu’ Tucă, nu vedeţi că Dan Diaconescu i-a luat-o înainte candidând la funcţia de preşedinte al României?  Doamne fereşte-ne şi ne apără!

Dar să trecem la lucruri mai serioase şi să ne aducem aminte că atunci când s-a lansat mişcarea „Semănătorul”, Artur Silvestri a definit întâi conceptul principal:

„Semănătorul”: Acesta este un program nu de "ripostă" ci de "re-cucerire", de completare de informaţie şi de alternativă, spărgând "nucleul dominant" ce impune teme, idei şi nume într-un canon restrictiv şi care - dincolo de aspectul simplificator - ucide prin omisiune, "etichetism" stupid şi întrerupere de continuitate acolo unde trebuie să existe echilibru şi fruct în evoluţiile noastre.”(Artur Silvestri -„Scrisoare de Bunavestire”, 2007)

Apoi, personal, am lansat „Apelul noului semănător” expunând motivele şi necesitatea acestei mişcări literare în conjunctura actuală de marginalizare a culturii române. Artur Silvestri a mers şi mai departe, proiectând practic conceptul de editură online precum şi regulile lui. Ni s-au alăturat imediat oameni de mare cultură, scriitori consacraţi precum Ştefan Dumitrescu, Cezarina Adamescu, Eugen Dorcescu, Dan Floriţa Seracin, Flora Stănescu, Elisabeta Iosif, Al. Florin Ţene, George Anca, Olga Alexandra Diaconu, Vlad Protopopescu şi mulţi alţii care au deschis calea tinerilor. Care au deschis un drum debutanţilor, tocmai când aceştia n-aveau nici o perspectivă de publicare în tiparniţele trusturilor, al căror unic scop era cel de îmbogăţire. Aproape că n-a existat lună fără ca cineva să nu debuteze la „Semănătorul”. Nu dau nume, ca să nu supăr pe cineva dar mulţi au devenit scriitori de notorietate în lumea literară ba unii au reuşit chiar să iniţializeze reviste sau cenacluri literare precum fost cazul doamnelor Elisabeta Iosif sau Cristina Ştefan.

Aşa se face „mişcare de rezistenţă”! Prin operă colectivă organizată de oameni de meserie, care coagulează în jurul lor valorile latente care consimt benevol la ideile şi regulile unui program coerent.

„Semănătorul” există din anul 2008. A scris „marele” Tucă în jurnalul lui vre-un rând despre mişcarea noastră literară care grupează peste nouăzeci de scriitori? Pe cine vrea să promoveze Marius Tucă prin aşa zisa lui „mişcare” fără nici un cap şi nici o coadă? Şi-a făcut o ştampilă „Mişcarea de rezistenţă” şi o pune pe prima pagină. În interiorul jurnalului lui se vede pentru cine a fost pusă: pentru Bob Dylan, Mika şi Elton John, pentru reţetele cu mirodenii, ale unui bucătar canadian, mirodenii de care nici dracu n-a auzit pe piaţa românească, pentru reclama lui Raiffeisen Bank, pentru articolul cu sinuciderea Mihaelei Mihai, pentru ţiganii cu capre franţuzeşti, pentru brandul cu frunza, a lui Nuţi, pentru capul întâiului marinar al ţării şi pentru nu mai ştiu ce.

În asta constă mişcarea de rezistenţă a lui Tucă. Adică s-a vopsit gardul şi înăuntru-i leopardul. Iată cum în România s-au umplut jurnalele de „analişti” semi-analfabeţi printre care se strecoară abil şi cei şcoliţi la cele şapte servicii secrete din reţeaua „Ochiul şi timpanul băsescian”.

Cine mai face azi cultură în România dacă jurnalele lansează „bombe de presă” iar televiziunile show-uri cu ţaţe frumos vopsite? Mass-media e plină de diversiuni şi înjurături. Ziua în amiaza mare dai peste posturi de televiziune unde câţiva inconştienţi fac „rating” mimând actul sexual. Seara, la show-uri, invitaţii se calcă reciproc pe puţinele cuvinte pe care le cunosc de la alţii sau pe arhicunoscutele sintagme „să vă spun un lucru”, „daţi-mi voie o secundă”, „s-au călcat în picioare”, „avem nevoie de” şi multe altele care te scot imediat din sărite.

Să ne fie clar şi să luam aminte de la mocirla în care ne bălăcărim astăzi. Remediul ţării nu este în capul unuia care se crede mai deştept. Ci în solidaritatea acelora care cu adevărat îşi văd de treabă în ţara asta. Atenţie, am zis „ţara asta”, pentru că moda de a confunda capitala cu ţara, e în floare! Jurnalele şi televiziunile nu trebuie să facă cultură, pentru că am văzut în ce hal o fac ci să promoveze cultura, oriunde s-ar manifesta ea. Pentru că dacă lăsăm pe cei mereu „zece aleşi pentru România” aţi văzut ce prosteală naţională iese cu saltimbancul Mircea Badea, tot de la trustul Intact, ales al doilea jurnalist al ţării? Halal alegere moş Tatulici şi gaşca! Câţi din cei zece jurnalişti aleşi de trustul vostru de presă sunt din provincie? Oare la Iaşi, Cluj, Timişoara, Constanţa, Craiova nu sunt capete luminate? Există reviste literare chiar şi la Vaslui, la Paşcani, la Târgu Mureş, la Târgu Jiu şi în numeroase alte oraşe de mărime medie. Ele sunt conduse de oameni de zeci de ori mai competenţi decât cei pe care-i vânturaţi voi pe scenele din Bucureşti.

Câtă vreme nu se promovează întreaga elită intelectuală a ţării vom avea parte în cultura românească doar de Tucă-Show-uri, „mişcări de rezistenţă”, bingo-metropolisuri, coduri Oreste, cutremure OTV, catastrofe cu blonde şi taraf-ţigăneală cât cuprinde.

Şi cuprinde ţara noastră mândră şi mare, multă pleavă dâmboviţeană.

Mai nou, chiar şi prin radio-televiziunea naţională, plătită de noi obligatoriu, s-a început a se arunca în popor cu pleavă culturală.

De aceea zicem: pe lângă încălzirea globală, mişcări d’ale lui Tucă ne mai trebuia!

 

 

 

Nicu N. Tomoniu,

Tismana - 2 iulie 2010

 

 

 

 

---

Restartare site

 

  Alte ARTICOLE

---

 

Site www.tomoniu.ro

 

© Copyright Fundaţia Tismana – 2006

Aici situl „Cu noi găsiţi orice!”

 

Conversaţi cuminţi aici: pareri@tomoniu.ro